Måste man äta chips på kvällen

Klockan börjar närma sig sex, härligt tal.
Det betyder i alla fall att jag snart får åka hem och sova.
Är nämligen på jobbet där tiden inte rör på sig.
Men konstigt nog så blir klockan 7 varje gång ändå, trots att det känns som evigheter till dess.

Vet inte riktigt när jag hade sådan hemlängtan senast.
Måste ha varit när jag var 6 år. Då jag skulle sova över hon en kompis för första gången.
Fast den gången slutade med att jag gick hem. Nu kan jag inte riktigt göra det, vet inte riktigt vad min chef skulle säga om det.

När jag nu kommer hem så ska jag göra en eller två kullerbyttor sedan blir det att hoppa upp och ner i sängen och somna innan jag når kudden.
Eller först så hoppas jag på att frugan har glömt bort chipsen. Är fruktansvärt sugen på chips just nu, kanske inte det bästa att äta på morgonen. Men vem säger att man alltid ska äta på kvällen och på en lördagskväll dessutom?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0